Društvo putnika Srbije / Serbian Travel Society
/ Putopisi / Transfagarašan: Najbolji put na svetu

Transfagarašan: Najbolji put na svetu

Žičara koja vozi do vrha. Interesantno brendiranje.
Bjuti na 08/12/2014 - 13:09 u Putopisi, Video
Share Button

Na proputovanju kroz Rumuniju nakon Sibnja (Sibiu), zaputili smo se ka Brašovu, a preko Fagaraša. Šta nam se desilo da pokušamo ići putem koji se zove „Transfagaraš”, još ne znamo, ali se ne kajemo.

Godina je 1968. a Sovjetski Savez je ušao Čehoslovačku i zvecka oružjem prema ostalim socijalističkim državama. U strahu od sovjetske invazije, a radi odbrane zemlje i bržeg kretanja vojnih trupa, rumunski socijalistički diktator Čaušesku odlučuje da izgradi put preko, do tada, nepristupačnog terena. Preko karpatskih planina, tačnije Fagaraških planina.

Iako je Rumunija imala nekoliko strateških puteva preko planina koji su građeni pre i u prvim godinama komunizma, najveća njihova mana je bila u tome što su bili u dolinama reka ili klancima koje je bilo lako blokirati i kontrolisati od strane neprijateljskih trupa.

Izgradnja ovog puta počela je 1970. godine i trajala je 4 godine. Sve je to koštalo mnogo, ali finansijski aspekt nije u prvom planu. Naime, put je gradila rumunska vojska i 40 vojnika je izgubilo život. Brojka jeste velika, ali s obzirom na to da je za izgradnju utrošeno 6 miliona kilograma dinamita, pitamo se kako Rumunija još uvek postoji.

Najviša tačka puta nalazi se na visini od 2.034 metra i predstavlja pravi izazov preći ga kolima, a kamoli nekim drugim prevoznim sredstvom. Međutim, Transfagarašan pohode mnogi biciklisti i drugi putnici.

transfagarasan pre puta

Orni i veseli pre puta, ni ne slutimo šta nas čeka

Ipak, zaputili smo se njime 2. maja u nadi da ćemo se popeti do njegove najviše tačke na kome se nalazi jezero. Vozač je uživao u nebrojanim krivinama, što se putnicima u kolima nije svidelo, ali taman kada je vožnja dobila svoju čar, a putnici mučninu – došli smo do blokade puta.

Naime, put je blokiran tj. njime je nemoguće proći dalje, jer je mahom zavejan i otvoren je u periodu od juna do oktobra. Na mestu gde postavljen betonski blok koji ne dozvoljava prolazak stoji žičara kojom je put moguć do vrha.

Na žalost vozača, ali na sreću putnika, bili smo prinuđeni da do jezera stignemo žičarom. Cena vožnje je bila oko 10 evra u lejskojprotivvrednosti (novinarima je vožnja besplatna).

Međutim, nije bilo mesta daljem kajanju. Pogled iz žičare je prelep, a iz nje se videlo i da je put zavejan. Naši prijatelji, koji su s južne strane pokušali da pređu istu turu u isto vreme i to terenskim vozilom, nekoliko puta su se zaglavili u snegu i odustali su od daljih pokušaja.

Žičara koja vozi do vrha. Interesantno brendiranje.

Žičara koja vozi do vrha. Interesantno brendiranje.

Transfagarašan Eto zašto dalje nije moglo - put je zavejan, a 2. je maj

Eto zašto dalje nije moglo – put je zavejan, a 2. je maj

Na vrhu (iako to nije najviši vrh Fagaraških planina) nije nam preostalo ništa drugo nego da se trljamo snegom i sunčamo u isto vreme.

Ova "kućica" se nalazi na sred zaleđenog jezera

Ova „kućica“ se nalazi na sred zaleđenog jezera

Od Beograda do mesta Cartišoara ima oko 480 kilometara, te ako vas put natera u ove krajeve, ne propustite da se bilo kojim prevoznim sredstvom provozate Transfagarašanom. Ekipa emsije „Top Gear” ga je proglasila „Najboljim putem na svetu”.

Uopšte, obiđite Rumuniju jer je prelepa država. Ako vam znači podatak, Rumunija ima dvostruko više turista od Brazila i godišnje je poseti preko 10 miliona ljudi. Dosta ljudi dolazi da vidi Drakulu, ali Rumunija ima mnogo lepših stvari. Mi smo obilazili utvrđene crkve po selima. Ali, o tome drugi put.

Uživajte u pogledu.

Panorama Fagaraških planina

Panorama Fagaraških planina

Ah, da. Imamo i video.

Putovali i fotkali: Ivana, Jovan, Vasko i Uroš (Bjuti) koji je vozio i tekst napisao

Komentari

Komentari

Share Button

Posaljite Nam Poruku Ovde

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *